fbpx Kasulikku - Arco Transport

Kasulikku ehk KKK

REKA MAHUTAVUS

Kui palju kaupa reka mahutab, oleneb haagise tĂŒĂŒbist. Kaubamahutavus on paika pandud mitmete rahvusvaheliste nĂ”uete poolt, nagu maanteel lubatavad veokite gabariidid ja massid.

Enamlevinud poolhaagise sisemÔÔdud on:

  • 13,6 m x 2,48 m x h 2,68 m

TeisisÔnu mahutab rekka maksimaalselt:

  • 24 000 kg
  • ~ 85 m3
  • 13,6 LDM (laadimismeetrit)
  • 33
34 EUR pll (EUR alust suurusega 1200 x 800 mm)
  • 26 FIN pll (FIN alust suurusega 1200 x 1000 mm)

ALLTOODUD TABELIST ON NÄHA ERINEVATE KAUBAMÕÕTÜHIKUTE OMAVAHELINE SÕLTUVUS MAANTEETRANSPORDIL.

EUR LDM m3 kg Selgitus
1 0,4 2,5 740 EUR –
2 0,8 5 1480 EUR alust (1200×800 mm)
3 1,2 7,5 2220
4 1,6 10 2960 LDM –
5 2 12,5 3700 Laadimismeetrit
6 2,4 15 4440 (jooksvat meetrit haagise pikkusest)
7 2,8 17,5 5180
8 3,2 20 5920 m3 (cbm) –
9 3,6 22,5 6660 Kuupmeetrit kaupa koos pakendiga
10 4 25 7400
11 4,4 27,5 8140 Kg –
12 4,8 30 8880 Kilogrammi kaupa koos pakendiga
13 5,2 32,5 9620
14 5,6 35 10360 Osakoormate transpordil
15 6 37,5 11100 arvestatakse transpordi hind
16 6,4 40 11840 vastavalt suurimale kauba kaalu
17 6,8 42,5 12580 vÔi mahu nÀitajale
18 7,2 45 13320
19 7,6 47,5 14060
20 8 50 14800
21 8,4 52,5 15540
22 8,8 55 16280
23 9,2 57,5 17020
24 9,6 60 17760
25 10 62,5 18500
26 10,4 65 19240
27 10,8 67,5 19980
28 11,2 70 20720
29 11,6 72,5 21460
30 12 75 22200
31 12,4 77,5 22940
32 12,8 80 23680
33 (FTL) 13,2/ 13,6 82,5 24000*
34 (FTL) 13,6 85 24000*

 

KONTEINER MAHUTAVUS

See, kui palju kaupa konteiner mahutab, oleneb konteineri suurusest. KĂ”ige levinumad on 20 (20’ DC) ja 40 (40’ DC) jala pikkused konteinerid.

Et vastu tulla erinevatele nĂ”udmistele kauba transpordil, on kasutusel ka eelnimetatuist suurema kubatuuriga konteinerid (40’HC), mille kĂ”rgus on jala vĂ”rra kĂ”rgem, ning laiemad konteinerid (40’ PW; 45’HCPW), mis mahutavad kĂ”rvuti standardsed (EUR, FIN) alused. Olenevalt konteineri tootjast vĂ”ivad konteineri sisemÔÔdud pisut erineda.

KONTEINERITE SUURUSED MEETERMÕÕDUSTIKUS (MEETRIT):

Parameetrid 20’ DC 40’DC 40’HC 40’PW 45’ HCPW
VÀlismÔÔdud
  Pikkus 6,058 12,192 12,192 12,192 13,716
  Laius 2,438 2,438 2,438 2,500 2,500
  KÔrgus 2,591 2,591 2,896 2,591 2,896
SisemÔÔdud
  Pikkus 5,902 12,032 12,032 12,039 13,553
  Laius 2,350 2,350 2,350 2,435 2,426
  KÔrgus 2,390 2,390 2,695 2,376 2,684
 Ukseava suurus
   Laius 2,338 2,338 2,338 2,338 2,442
   KÔrgus 2,280 2,280 2,580 2,280 2,568
Maht (m3) 33,1 67,6 76,2 69,8 88,7
Max. kaal (tonni) 21,6 26,7 26,5 26,7 29,5

VEOSEKINDLUSTUS

KÔik transpordifirmad vÔtavad kliendi kaupa vedades vastutuse kaup tervelt ja kadudeta saatjalt saajale toimetada. Siinjuures on vÀga tÀhtis teada, et nii vedaja kui ekspedeerija vastutus on piiratud.

Maanteevedudel on CMR Konventsiooni jĂ€rgselt vedaja vastustuse ĂŒlempiir 8,33 SDR ĂŒhe kilo kauba brutokaalu kohta. SDR on rahvusvahelise valuutafondi arveldusĂŒhik ja selle kurss on Ă€ra toodud koos teiste valuutakurssidega vastavalt pĂ€evaseisule. Seega – transportides 1 EUR alust, mille kaal on 200 kg, katab CMR kindlustus kaubakahju korral maksimaalselt ~1900 EUR (juuni 2013), kuid loomulikult mitte rohkem kui kauba tegelik vÀÀrtus.

Arco Transpordil on ekspedeerija vastutuskindlustus Vagner Kindlustumaaklerilt.

NB! Kergete ja kallite kaupade korral oleks mÔistlik sÔlmida veosekindlustusleping, mis kataks kogu kauba vÀÀrtuse. 

Saame pakkuda lisa veosekindlustust lÀbi meie kindlustuspartneri Vagner Kindlustusmaakler AS.

TÀpsemat teavet ja head nÔu saad oma ala asjatundjatelt aadressilt www.cmr.ee.

KAUBAKAHJU – MIDA TEHA?

LĂŒhidalt:

  1. Tee enne mahalaadimist kahjustunud kaupadest pildid
  2. Tee kauba saatelehele (CMR-le) mÀrge kauba kahjustumise kohta ja vÔta autojuhilt allkiri
  3. Teavita kohe veokorraldajat
  4. Esita reklamatsioon 7 pÀeva jooksul mahalaadimise pÀevast

MIDA TEHA, KUI SINU KAUP ON TRANSPORDI KÄIGUS KAHJUSTUNUD VÕI KADUNUD?

AS Arco Transport hoolitseb, et kliendi poolt vedamiseks usaldatud kaup oleks laetud vÔimalikult kompaktselt ning kinnitatud nii, et selle transport oleks ohutu nii kaubale enesele kui ka kaasliiklejatele. Vahel siiski juhtub, et tarnitav kaup on transpordiahelas kahju saanud, kas siis vigastatud pakendi nÀol vÔi on hÀvinud osaliselt vÔi tÀielikult kaup ise. Loomulikult on sellisel juhul pettumus suur, sest oodatud sai ju reeglina kliendile juba lubatud kaupa ning vÔimalusega, et see kohale ei jÔua vÔi vÀhemalt kataloogide vÀrvilistel reklaampiltidel analoogile samamoodi vÀlja ei nÀe, meist keegi eriti arvestada ei taha. Kuidas kÀituda? *

 

KUI KAUP ON KAHJUSTUNUD VÕI ESINEB PUUDUJÄÄK, MIDA ESMASELT TEHA?

Emotsioone tagaplaanile jĂ€ttes informeeri vedajat koheselt vĂ€liselt kahjustunud kaubast, esitades talle kahjuavalduse (ei pea olema fikseeritud tĂ€pseid koguseid) ning koosta kohapeal akt, mĂ€rkides tulemuse ka saatelehte. Aktil peaks olema kahepoolne vĂ”i siis sĂ”ltumatu ekspertiisi tulemus. NĂ”ue vedaja vastu kauba varjatud kahjustuste kohta tuleb esitada kirjalikult hiljemalt 7 pĂ€eva jooksul alates kaupade vastuvĂ”tmise pĂ€evast (CMR art 30.1) Akti alusel koosta vedajale pretensioon. Üldjuhul alles peale kahjuekspertiisi (akti) saab klient esitada vedaja vastu ametliku kahjunĂ”ude, milles peavad olema mĂ€rgitud vĂ”i lisatud: vedaja vastutuse tekkimise alused (veotellimus), kauba saatedokumendid, ekspertiisiakt, vedaja poolt maksmisele kuuluva hĂŒvitise kalkulatsioon.

MILLAL VEDAJA VASTUTAB KAUBA HÄVINEMISE EEST?Üldjuhul vastutab vedaja kauba sĂ€ilimise eest saatjalt vastuvĂ”tmise hetkest kuni saajale ĂŒleandmiseni. Kauba vigastamine peab olema aset leidnud vedamise kĂ€igus ja vedaja sĂŒĂŒl. Eeldatakse, et vedaja on sĂŒĂŒdi kauba kahjustamises, kui: kaup on transpordiks sobivas pakendis; vedaja ise juhendas laadimist vĂ”i kinnitas kauba iseseisvalt; pole tuvastatud kolmandat osapoolt, kes oleks tĂ”endatavalt sĂŒĂŒdi kaubakahju tekitamises. On oluline teada, et vedaja ei vastuta kauba kahjustumise eest juhul, kui selle laadis ja kinnitas kauba saatja ilma autojuhi osaluseta, samuti kui kauba pakend on ilmselt ebapiisav tema kahjustusteta transpordiks sihtkohta, arvestades fĂŒĂŒsikareegleid ning tee- ja ilmastikuolusid.

Kui kaubad saavad transportimise ajal kahjustatud ebapiisava pakendamise tĂ”ttu, siis kipuvad kauba saatjad vĂ”i vastuvĂ”tjad sageli vĂ€itma, et vedaja peaks kaupade vastuvĂ”tmisel hindama pakendi sobilikkust transportimiseks. Selline vĂ€ide on alusetu, kuna artikli 8.1 alapunkti b kohaselt peab vedaja ĂŒksnes kontrollima pakendi vĂ€list seisukorda ja mitte hindama pakendi sobilikkust. Kui pakend vĂ”i kaubad on vedamiseks vastuvĂ”tmisel vigastatud, teeb vedaja mĂ€rkuse saatelehele koos viitega vigastuse olemuse kohta. Vedaja poolt pĂ”hjustanud liiklusĂ”nnetuses kahjustunud kauba eest vastutab vedaja.

Kuid kui nĂ€iteks kahjustus kaup liiklusĂ”nnetuse tagajĂ€rjel, milles on tuvastatud sĂŒĂŒdlaseks avariis osalenud teine osapool, on kahju pĂ”hjustanud sĂŒĂŒdlane teada ning vedaja vabaneb vastutusest kauba omaniku ees.(CMR art 17.2) Kui vedaja on kaupa vigastanud tahtlikult, pole tema vastutuse piirmÀÀrad CMR konventsiooni jĂ€rgi limiteeritud. (CMR art.29.1)

tagasi algusesse >>

MILLAL VEDAJA VABANEB VASTUTUSEST HÜVITADA KLIENDILE KAHJUSTUNUD KAUBAD?

Vedaja vabaneb vastutusest (CMR art 17.2), kui kaupade kaotsiminek, vigastamine vÔi kohaletoimetamisega viivitamine oli pÔhjustatud nÔude esitaja enda ebaÔige tegevuse vÔi hooletuse tÔttu; nÔude esitaja enda poolt antud juhiste tagajÀrjel, mida ei olnud ajendanud vedaja ebaÔige tegevus vÔi hooletus; kaubale omasest defektist; asjaoludest, millest vedaja ei vÔinud hoiduda ja mille tagajÀrgi ta ei olnud vÔimeline vÀltima. Et see nii oli, peab tÔestama vedaja. SeetÔttu vabaneb art. 17.2 alusel vedaja vastutusest, kui kauba vigastamine, hÀvimine vÔi kohaletoimetamisega viivitamine tulenes liiklusavariist, mille pÔhjustas vedajale teine isik. Eeldatakse, et antud olukorras ei olnud mÔistlikult ettevaatlikul juhil vÔimalik liiklusÔnnetust ja kahju vÀltida. Sellisel juhul tuleb kauba omanikul nÔue edastada kahju tekitajale vÔi tema kindlustusandjale.

Vedaja vabaneb vastutusest, kui kauba kaotsiminek vĂ”i vigastamine on erilise riski tagajĂ€rg, mis on lahutamatult seotud ĂŒhe vĂ”i enamaga jĂ€rgmistest asjaoludest: .. b) kui kaubakahju tulenes pakendamise puudulikkusest (pakendi puudumine vĂ”i defektid juhtudel, kui pakendita vĂ”i nĂ”uetekohase pakendita veetavad kaubad vĂ”ivad oma loomulike omaduste tĂ”ttu rikneda vĂ”i saada vigastatud); vĂ”i c) saatja poolt kaupade pealelaadimisest, paigaldamisest, kinnitamisest vĂ”i mahalaadimisest (CMR 17.4.b,c) Kui kaubakahju pĂ”hjuseks on nĂ”ude esitaja instruktsioonide tĂ€itmine, siis ei pea vedaja tĂ”estama nende ebaĂ”igsust. Piisab sellest, kui vedaja tĂ”endab, et kahju tulenes esitatud juhiste jĂ€rgimisest.

Samuti vabaneb vedaja vastutusest, kui kahju on seotud mĂ”nda liiki kauba loomulike omadustega, mille tagajĂ€rjel nad vĂ”ivad tĂ€ielikult vĂ”i osaliselt kaotsi minna vĂ”i viga saada, eriti purunemise, korrosiooni, mĂ€danemise, kokkukuivamise, lekkimise, normaalse kao vĂ”i parasiitide mĂ”jul (CMR 17.4.d) CMR artikkel 18.2 sĂ€testab: Kui vedaja tĂ”endab, et kujunenud asjaoludel kauba kaotsiminek vĂ”i vigastamine vĂ”is olla art 17.4 nimetatud ĂŒhe vĂ”i mitme erilise riski tagajĂ€rg, siis eeldatakse, et need toimusid sel tagajĂ€rjel. KahjunĂ”ude esitajal on kohustus tĂ”endada, et vigastamine vĂ”i kaotsiminek ei ole tĂ€ielikult vĂ”i osaliselt ĂŒhegi sellise riski tagajĂ€rg.

Siit selgub, et juhul kui kauba saatja laadis ning kinnitas kauba iseseisvalt vĂ”i tehti seda tema otseste juhtnööride jĂ€rgi, siis eeldatakse et juhul kui koorem koost laguneb on sĂŒĂŒdi saatja, mitte vedaja. Samuti on raske sĂŒĂŒdistada vedajat purunenud kauba korral siis, kui kauba pakend on terve vĂ”i vastupidi – ilmselgelt koost lagunenud. JĂ€relikult pole selline pakend kauba transportimiseks piisav. Kaupade kinnitamise eesmĂ€rk on kaitsta kaupu vigastuste eest, mis vĂ”ivad aset leida nende transportimise ajal veoki loomuliku vibratsiooni vĂ”i rappumise tagajĂ€rjel. Koorma kinnitus peab olema piisav, et vĂ”imaldada autovedajal vajadusel pidurdada, ilma et kaubad sĂ”idukis liiguksid. Rusikareegel vĂ”iks olla selline: kui kauba kinnitab vedaja, siis vastutab tema selle kvaliteetsuse eest; kui kinnitab saatja siis lasub viimasel ka vastutus, et kaup koos pĂŒsib.

tagasi algusesse >>

KUI SUURES OSAS VEDAJA VASTUTAB KAHJUSTUNUD VÕI KADUNUD KAUBA EEST?

KĂ”ik rahvusvahelised maanteetranspordi veod alluvad CMR konventsioonile ning veo tellija ja kauba vedaja vastastikused Ă”igused ja kohustused, samuti vastutuse piirid on seal paika pandud. KĂ”ige olulisem ongi teada, et vedaja vastutus on piiratud rahaliselt pakendiga kauba kaalu kohta ning on 8,33SDR bruto kg kohta ehk ligikaudu 8,33×1,25*=10,40 eurot (*november 2015 seisuga. Kurss on kĂ”ikuv) iga kahjustunud kauba kilogrammi eest. Lihtsustatult tĂ€hendab see seda, et vedajal ei ole mingit kohustust hĂŒvitada kahjustunud vĂ”i hĂ€vinud kauba kogu maksumust juhul, kui see kaup oli sellest ĂŒlempiirist kallim ning kliendil ei ole Ă”iguslikku alust seda vedajalt ka nĂ”uda. (CMR art.23.3) Suhteliselt kergekaalulise ja kĂ”rge maksumusega kaupade kahjustumise korral ei ole kaubaomanikul vĂ”imalik saada vedajalt 100% hĂŒvitust kaotsilĂ€inud vĂ”i kahjustunud kaupade eest. AS Arco Transport soovitab: vĂ”imalike kahjude vĂ€ltimiseks kindlustage alati tellitav kaup kaubakindlustusega, mis ei ole vĂ”imalikke kahjusid arvestades reeglina sugugi kallis.

tagasi algusesse >>

KAS JA KUIDAS VASTUTAB VEDAJA KAUPADE KOHALETOOMISEGA HILINEMISE EEST?

Kaupade kohaletoomisega on viivitatud siis, kui ĂŒletatakse kokkulepitud tĂ€htaega vĂ”i kui ĂŒletatakse aega mis peaks olema arvatavalt piisav sellise veo sooritamiseks. (CMR art.19). Kohaletoimetamisega viivitamise korral limiteerib vedaja vastutust artikkel 23.5., mille kohaselt ei ole nĂ”ude esitajal Ă”igust saada hilinemise eest hĂŒvitist suuremas ulatuses kui vedajale makstav veotasu. Igal juhul peab nĂ”ude esitama 21 pĂ€eva jooksul ning alati suutma tĂ”estada endale hilinemisega tekitatud kahju suurust.

tagasi algusesse >>

MILLAL VÕIB LUGEDA KAUBA TRANSPORDIL TÄIELIKULT KAOTSI LÄINUKS?

Igal juhul loetakse kaup kadunuks siis, kui seda pole sihtkohta jÔudnud 30 pÀeva jooksul alates kokkulepitud tarnetÀhtaja möödumisest vÔi 60 pÀeva jooksul kaupade vedamiseks vastuvÔtmise pÀevast alates (CMR art.20.1)

tagasi algusesse >>

KAS VEDAJA PEAB OSTMA KLIENDILT KAHJUSTUNUD KAUBA?

Kliendile hĂŒvitatakse tegelik ehk reaalne kahju kauba hĂ€vimisest kauba saatelehtede alusel ning kahju suuruse peab tĂ”endama kauba saaja/tellija, mitte aga vedaja. Kaupade osalise kaotsimineku vĂ”i kahjustumise korral arvestatakse vedaja vastutuse ĂŒlempiiri artikli 23.3 jĂ€rgselt proportsionaalselt. Vedaja vastutab kaotsilĂ€inud vĂ”i kahjustunud kaupade eest samas proportsioonis, nagu kahjustunud kaubaosa brutokaal suhtub kogu kauba brutokaalu. Tegelikkuses tĂ€hendab see seda, et kahju korral hĂŒvitatakse kulu, mis tekib nĂ€iteks kahjustunud detaili vĂ”i materjali asendamisest uuega, millest on lahutatud kahjustunud materjalide vĂ”imalik jÀÀkvÀÀrtus, arvestades 10,40 eurot kilogrammi eest. VÀÀr on arvata, et vedaja on sunnitud ostma kliendilt endale veol vigastatud kauba igal juhul. Üldjuhul ei ole.

tagasi algusesse >>

KAS KAHJUSUMMA KUULUB MAKSUSTAMISELE?

Kui vedaja on kohustatud CMR konventsiooni alusel kliendile kahjustatud kauba hĂŒvitama, hĂŒvitab ta selle vÀÀrtuse vĂ€henemise. Tegemist ei ole ostu – mĂŒĂŒgi tehinguga maksuseaduse mĂ”istes ning hĂŒvitatavale vÀÀrtusele ei tule lisada kehtivat kĂ€ibemaksu. TĂ”epoolest: vaevalt et transpordifirma huvitatud poolena ostaks nĂ€iteks pool koormat kildudeks purunenud veini vĂ”i tĂ€ielikult kasutuskĂ”lbmatu riidekapi esitatud arve alusel ning vĂ”taks selle siis raamatupidamises arvele
 Kuna kaupade hĂ€vimisel vÀÀrtust ei lisata, siis esitatud pretensiooni realisatsiooni all ei nĂ€idata ning kĂ€ivet loomulikult ei teki.

Laekunud hĂŒvitis on muu Ă€ritulu nagu nĂ€iteks kindlustushĂŒvitiski. Kuna kĂ€ibemaks on oma olemuselt lisandunud vÀÀrtuse maks ning kauba omaniku raamatupidamisarvestuses kajastub tema klientide kĂ€est mĂŒĂŒgist saadud ja tema ostudelt tasutud kĂ€ibemaksu vahe, mida kord kuus deklareeritakse ja riigile edasi kantakse, siis ei kanna klient kaupade mahakandmisega mingit lisanduvat kulu. Kliendi maksukoormus on 0.- EUR. AS Arco Transport hĂŒvitab transpordi kĂ€igus tekitatud kahju kliendile pĂ”hjendatud pretensiooni alusel, milles on nĂ€idatud kahjustunud kauba kogus ja vÀÀrtus saatelehtede jĂ€rgi.

*Selgituste koostamisel on abiks kasutatud vĂ€ljaannet “Mahl, Renee. CMR Konventsioon. Kommentaarid. Ilo Print 1999.275lk.”

Emotsioone tagaplaanile jĂ€ttes informeeri vedajat koheselt vĂ€liselt kahjustunud kaubast, esitades talle kahjuavalduse (ei pea olema fikseeritud tĂ€pseid koguseid) ning koosta kohapeal akt, mĂ€rkides tulemuse ka saatelehte. Aktil peaks olema kahepoolne vĂ”i siis sĂ”ltumatu ekspertiisi tulemus. NĂ”ue vedaja vastu kauba varjatud kahjustuste kohta tuleb esitada kirjalikult hiljemalt 7 pĂ€eva jooksul alates kaupade vastuvĂ”tmise pĂ€evast (CMR art 30.1) Akti alusel koosta vedajale pretensioon. Üldjuhul alles peale kahjuekspertiisi (akti) saab klient esitada vedaja vastu ametliku kahjunĂ”ude, milles peavad olema mĂ€rgitud vĂ”i lisatud: vedaja vastutuse tekkimise alused (veotellimus), kauba saatedokumendid, ekspertiisiakt, vedaja poolt maksmisele kuuluva hĂŒvitise kalkulatsioon.

MIS JUHTUB KUI MUL ON VAJA VEDADA VÄHEM KAUPA KUI TÄISHAAGIS?

Selleks ongi ekspedeerijad e. veokorraldajad, kellel on info ĂŒhes piirkonnas vedamist ootavate kaupade kohta. Need kaubad laaditakse ĂŒhte rekasse kokku. Kaubad kas kogutakse eelnevalt terminali vĂ”i laaditakse otse haagisele. Niisuguseid saadetisi nimetatakse osakoormateks. Kui kaup vĂ”tab enda alla kogu haagise ruumi, on tegu tĂ€iskoormaga.

MIS JUHTUB SIIS, KUI PUUDUB VÕIMALUS LAADIMISEKS OTSE REKALE?

Kui suure rekaga laadimiskohale ligi ei pÀÀse vĂ”i ei ole vastavat tĂ”stukit, kasutatakse tavaliselt tagaluuktĂ”stukiga furgoonautot vĂ”i kaubabussi, millega kaup terminali toimetatakse, et see haagisesse ĂŒmber laadida.

MIKS ON EKSPORDI JA IMPORDI TRANSPORDIHINNAD ERINEVAD?

Eesti kaubandusbilanss teiste riikidega ei ole peaaegu kunagi tasakaalus. MĂ”nedesse riikidesse ekspordime meie rohkem kui sealt ostame, teistega on jĂ€llegi vastupidi. Veofirma arvestab kilomeetrihinda vastavalt sĂ”iduringile. LĂ”plik kaubatranspordi hind kujuneb vastavalt turunĂ”udlusele, kĂŒsides odavamat/ kallimat hinda kas impordi- vĂ”i ekspordikoormate eest.

MIKS REKA 24/7 SÕITA EI SAA?

Rekajuht vastutab selle eest, et kaup ĂŒhes tĂŒkis punktist A punkti B liiguks. Samas on tal raskeveoki juhina liikluses suur vastutus, mis nĂ”uab kĂ”rgendatud tĂ€helepanuvĂ”imet. SeetĂ”ttu on oluline, et ta oleks puhanud. Juhi sĂ”idu- ja puhkeaega reguleerivas seaduses on sĂ”idu- ja puhkeaeg korrldatud lĂŒhidalt jĂ€rgmiselt:

SĂ”iduaeg kahe ĂŒkskĂ”ik millise pĂ€evase puhkeaja vĂ”i pĂ€evase puhkeaja ja iganĂ€dalase puhkeaja vahel ei tohi ĂŒletada 9h. SĂ”iduaega vĂ”ib nĂ€dala jooksul 2x pikendada 10h-ni.

PÀrast 4,5h sÔiduaega peab juht tegema vaheaja kestusega vÀhemalt 45 min. Vaheaegade jooksul ei tohi juht teha mingit muud tööd, kusjuures muu tööna ei arvestata ooteaega ja aega, mida veedetakse liikuvas sÔidukis, praamil vÔi rongis

Iga 24-tunnise ajavahemiku jooksul peab juhil olema vÀhemalt 11h katkematu igapÀevane puhkeaeg. Kui sÔidukil on vÀhemalt kaks juhti, siis iga 30-tunnise ajavahemiku jooksul peab igal juhil olema vÀhemalt kaheksatunnine katkematu puhkeaeg.

Igal nĂ€dalal tuleb ĂŒhte puhkeaega pikendada 45-tunniseks katkematuks iganĂ€dalaseks puhkeajaks, mida vĂ”ib lĂŒhendada 36 tunnile sĂ”iduki tavalises paiknemiskohas ja 24 tunnile sĂ”iduki kasutamisel mujal. IganĂ€dalase puhkeaja peab juht kasutama kaubaveol mitte hiljem kui 6-pĂ€evase sĂ”iduaja jĂ€rel. Kahe jĂ€rjestikuse nĂ€dala summeeritud sĂ”iduaeg ei tohi ĂŒletada 90h.

Juhi töö- ja puhkeaeg salvestatakse automaatselt sÔidumeerikuga, mida on korrakaitsjatel Ôigus kontrollida. SÔidumeerik salvestab ka veoki kiiruse. Töö- ja puhkeajast ning liikluspiirangutest mitte kinnipidamisel oleneb karistus riigist, kus Ôigusrikkumine avastati, ulatudes tuhandete eurode vÔi vabadusekaotuseni.

Vt tÀpsemalt: MootorsÔidukijuhi sÔidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse kord.

Transpordipakendi eesmÀrgiks on toodete sÀilitamine tervetena ning muutumatutena nii hulgalt kui ka kvaliteedilt ning riknemiseta kogu veoketi vÀltel. Kaupade pakendamine lÀbimÔeldult, arvestades transpordi ja ladustamise eripÀrasid, kergendab kauba kÀsitlemist ja ladustamist.

Saadetise iga pakkeĂŒhik peab olema saatja poolt pakendatud transordisĂ”bralikku asendisse nii, et see vĂ”imaldab saadetise kinnitamist kaubaruumis ning kindlustab kauba sĂ€ilimise veol. Kui kaubad on alustel (EUR, FIN, muu), peavad need olema kiletatud; kastides kauba puhul peavad kastid olema terved, piisavalt tugevad ning teibitud; muul kujul saadetava kauba puhul peab pakkeĂŒksuste pakend olema igal juhul terve ja vĂ”imaldama kauba laadimist. KĂ”ikidel juhtudel peab iga pakkeĂŒksus olema eraldi markeeritud. Kauba korrektne markeerimine mĂ”jutab oluliselt saadetise liikumise kiirust, seda just eriti vaheladudes. Lisaks hoiab see Ă€ra kauba vĂ”imaliku kahjustumise ja kadumise.

Saadetise iga pakkeĂŒhik peab olema saatja poolt markeeritud. Veopakendil peavad olema mĂ€rgitud jĂ€rgmised andmed: saatja ja tema aadress, saaja ja tema aadress, erikĂ€sitlust nĂ”udvate kaupade puhul rahvusvaheliselt tunnustatud hoiatusmĂ€rgid ja sĂ”nades vĂ€ljendatud hoiatus, pakkeĂŒhiku kaal, number (nt. kui sul on 20 kasti, siis 1/20, 2/20 jne. kuni 20/20) ning mÔÔtmed. Ideaalis on kĂ”ik andmed kantud pakendile suurelt, arusaadavalt, veekindlalt ja trĂŒkitĂ€htedega. Markeering on nii pakendi kĂŒljel kui ka peal. ErikĂ€sitlust nĂ”udvate saadetiste puhul peavad hoiatused olema vĂ€lja toodud nii pakendil kui kaubasaatelehel.

MIKS KASUTADA KÜTUSELISA – BAFÂŽI ?

Maanteetranspordi kĂŒtuselisa ehk BAF ( Bunker Adjustment Fee) kasutamine vĂ”imaldab operatiivselt reageerida kĂŒtuseturu hinna muutustele. Alates November 2021 oleme kĂŒtusehinna muutused sidunud teenuse hinnaga ning kĂŒtuselisa tuuakse vĂ€lja igal transpordiarvel eraldi reana.

2024

Jaanuar- 11,29%

Veebruar- 10,13%

MĂ€rts- 12,01%

Aprill- 11,66%

Mai- 11,8%

kui Sul on lisakĂŒsimusi siis vĂ”ta meiega julgesti ĂŒhendust kirjutades sales@arcotransport.ee.

Loe lisaks

Kasulik teada
Kasulik teada